En av de viktigaste frågorna för Socialdemokraterna är att bekämpa klimatförändringarna!

I det kommande EU-valet står vi inför avgörande val som kommer att påverka Europas framtid i grunden. I denna avgörande stund uppmanar jag er att rösta på Socialdemokraterna för ett starkare och mer rättvist Europa.

Socialdemokraterna har visat sig vara förespråkare för progressiva politikområden som främjar social rättvisa, ekonomisk tillväxt och hållbar utveckling. Genom att stärka arbetstagares rättigheter, bekämpa sociala klyftor och främja jämställdhet har Socialdemokraterna visat sitt engagemang för att bygga ett Europa där alla har möjlighet att lyckas.

En av de viktigaste frågorna för Socialdemokraterna är att bekämpa klimatförändringarna. Genom att driva på för ambitiösa klimatåtgärder och investeringar i förnybar energi arbetar Socialdemokraterna för att säkerställa en hållbar framtid för kommande generationer.

Socialdemokraterna har också en stark historia av att försvara demokratiska värden och mänskliga rättigheter. I en tid då dessa värden hotas runt om i världen exempelvis kriget i Ukraina är det viktigt att välja politiska ledare som är beredda att stå upp för dem.

Genom att rösta på Socialdemokraterna i EU-valet kan vi arbeta tillsammans för att bygga ett Europa som är starkt, solidariskt och rättvist. Det är dags att ta ställning för en framtid där alla har möjlighet att blomstra och där ingen lämnas efter.

Låt oss tillsammans rösta för ett Europa som fungerar för alla.

Ann-Britt Dahl (S) Socialdemokraterna i Fyrbodal
Stefan Skoglund (S) Socialdemokraterna i Uddevalla